dissabte, 16 de maig del 2009

4ª Fase "De quina informació/recursos disposem"

Es tracta d'explotar el màxim possible tot tipus d'informació oral, escrita, audiovisual, gràfica o documental que estigui a l'abast de les nostres possibilitats amb el grup-classe.
Hem de pensar què o qui poden facilitar-nos la seva col·laboració per a obtenir el màxim de rendiment del nostre Projecte.

Així comença a sorgir propostes sobre el tipus de fonts o agents:

  • A la biblioteca de l'aula i del centre hi ha llibres sobre receptes de cuina i també fotografies de fruites, verdures i productes per fer menjars i postres.
  • A casa alguns tenen videos de la boda dels seus pares, del bateig de la seva germana o de la comunió, a on es veu el convit.
  • Les cuineres del Centre ens donen tots els mesos el menú del menjador i tenen diferents tipus de menjars.
  • A casa també hi ha un menú per cada setmana i a més es fan altres menjars per algun germà més petit.
  • A la farmàcia tenen informació de dietes, menús, farines i productes per fer purés per als més petits.
  • L'àvia sap molt de receptes riques per a dolços i pastissos d'aniversari.
  • El cuiner de l'escola pot venir a classe a explicar-nos els menjars i nosaltres podem anar a la cuina per a veure com ho fa.
  • El metge que ve de l'Ajuntament revisa els menús i pot venir a classe a explicar-nos coses, i així podem proporcionar-li els nostres dubtes.
  • Haurem de portar de casa ingredients de veritat per a fer menjars.
  • Podríem pensar en fer un pastís, entrepans, canapès, melmelades, amanides per celebrar la festa que haviem planejat. (Això implica pensar en que serà precís muntar un taller de cuina per elaborar les coses necessàries per a la festa)

Hem volgut donar algunes possibles pistes per les que han de passar les operacions de recopilació de dades un cop identificades i determinada la font de documentació. Com es pot veure, són de tipus gràfic, visual, plàstic, personals... Això seria una mostra d'allò que se'ns podria ocorregut i que a l'hora és font de possibles activitats que s'hauran de planificar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada