diumenge, 17 de maig del 2009

3ª Fase "Que volem saber? "

Els nens i les nenes són uns incansables investigadors. Preguten es plantegen interrogants, es el que fan constantment; per això no es conformen amb el que sabem , sempre volen saber més del que coneixen i del que desconeixen.

En aquesta tercera fase del projecte s'aprofita al màxim la seva curiositat natural. Bé de forma espontània o després de reflexionar, haurien plantejar-se dubtes i interrogants a partir dels que es va aprotar en la fase anterior, per establir itineraris d'investigació, les fonts d'informació i possibles activitats per proposar.
És molt recomenable que tots participin i que intervinguin per que una de les virtuts d'aquesta metodolgia es la participació, la cooperació i a la vegada la individualització.

En un panell es plasmaria , en una altre columna, les questions que es vagin manifestant.

Com fer l'estudi del tema una vegada escollit.
Es va donant forma agrupant els continguts i categoritzant per fer un guió o index que estructuri el tema objecte de l'estudi. Quan es tracta de alumnes de nivells inferiors com ho es l'infantil fins i tot el primer cicle de primaria es una tasca en la que la mestra ha d'intervenir cons per a ells el que volen saber es un llistat de coses que l'interesen i se'ls ha d'ajudar a elaborar el llistat organitzant-lo perque puguin veure agrupacions segons les seves semblances i similituts.
Una vegada iniciat el tema d'estudi quan aporten informació sobre ell han de discriminar la informació important de la informació complementaria per dedicar més o menys temps a l'hora d'elaborar el dossier.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada